Doorgaan naar hoofdcontent

Naaldfrivolité / Needletatting

Het is al even geleden, maar ja, ik heb er weer een hobby bij. Niet dat ik zoveel tijd over heb, maar dit is te leuk om niets mee te doen. Een klein jaar geleden schafte ik al een aantal frivoliténaalden aan. Gewoon om uit te proberen of dit iets voor mij is. Het lijkt me zo leuk om hier oorbellen of andere sieraden mee te maken. Dus vooral kleine werkjes. Ik had me ook aangemeld bij de facebookgroep. Een leuke groep waarin van alles langskomt. Zo zag ik ook dat er een workshop 'maak kennis met naaldfrivolité' tijdens het TextielPlus Festival zou zijn. Superleuk natuurlijk.

It has been a while, but yes, I have another hobby. Not that I have so much time left, but this is too nice not to participate. A year ago I already purchased a number of frivolite needles. Just to try if this is for me. It seems so nice to make earrings or other jewelry with this. So mostly small works. I also registered with the facebook group. A nice group in which everything comes along. I also saw that there would be a workshop 'learn to know needletatting' during the TextielPlus Festival. Love it.


Hoewel ik er tegenwoordig wat meer voor moet doen om weg te kunnen, leek me dit zo leuk. Ik vroeg of ik onze dochter die dag voor een paar uurtjes naar onze gastouder kon brengen. En dat kon. Zo ging ik op donderdag 14 november naar Den Bosch (gelukkig vlakbij voor mij). Ik was een kwartier voor starttijd van de workshop aanwezig. Dus heb ik nog een (klein) rondje over de beurs gemaakt. Er was veel moois te zien.

Although nowadays I have to do a bit more to get away, this seemed fun. I asked if I could take our daughter to our childminder for a few hours that day. And that was possible. For example, I went to Den Bosch on Thursday 14 November (luckily nearby for me). I was present fifteen minutes before the start time of the workshop. So I made a (small) tour of the fair. There was a lot to see.









En toen aan de slag. Met een leuke groep van 8 mensen gingen we van start. Eerst een rondje maken om te oefenen. Daarna aan de slag met de vlinder. Onze enthousiaste workshopleidster sprong bij zodra het nodig was. Het was een heel gezellige ochtend. Hier wat foto's van de workshop:

And then to get started. We started with a nice group of 8 people. First make a round to practice. Then get started with the butterfly. Our enthusiastic workshop leader jumped in when needed. It was a very pleasant morning. Here some pictures from the workshop:






Mijn vlinder was zo goed als klaar. Maar helemaal afmaken deed ik thuis pas. Ik knipte het kleine rondje van vilt, wat ik achter de vlinder plakte. Het steentje erop, de pin erachter en voilá, de vlinder is klaar. Nou ja, bijna klaar. Want mijn moeder kwam met textielversteviger. Vooral de voelsprieten hadden dat wel nodig. En ja, mijn vlinder is nu helemaal klaar!

My butterfly was almost ready. But I finished it completely at home. I cut the small circle of felt, which I stuck behind the butterfly. The stone on it, the pin behind it and voila, the butterfly is ready. Well, almost done. Because my mother came with textile reinforcement. The feelers in particular needed that. And yes, my butterfly is now completely ready!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug