Doorgaan naar hoofdcontent

Wat staat er op mijn naalden? / What's on my needles?

Eindelijk weer een blogberichtje van mijn kant. Het regent hier pijpenstelen op dit moment, dus mooi tijd om even te schrijven. Ik ben de laatste tijd vooral gewoon lekker bezig geweest. Er staat nu 3 projecten op de naald... Tsjah, aan 1 tegelijk werken... is niet zo mijn ding. Hoewel ik over het eerste aan het dubben ben. En dat is de sok. Ik was goed op weg. Had zelfs de hiel gebreid volgens het patroon. Op dat moment dacht ik over te kunnen stappen op mijn nieuwe sokkennaalden. Ik had alleen niet goed gekeken. Dus ik ging door met 2,5 mm ipv 3 mm. Oeps...

Finally a blog post from my side. It's raining cats and dogs at the moment, so the best time to write a post. I've just been busy just lately. There are now 3 projects on the needle ... Yeah, working on one at a time ... is not my thing. Although I'm thinking about the first one. And that's the sock. I was well on my way. Even the heel had been knitted according to the pattern. At that moment I thought about being able to knit further with my new sock needles. I just did not look carefully. So I went on with 2.5 mm instead of 3 mm. Oops ...


Eerst maar even laten liggen. Een paar nachtjes erover geslapen. En toen toch maar besloten om het uit te halen. Ik zag het niet zitten om terug te breien. En... de nieuwe naald breide eigenlijk veel lekkerder.

First let it lie. Spent a few nights over it. And then decided to take it out. I did not feel like knitting back. And ... the new needle actually did much better.


Dus denk ik er nu sterk over om een nieuwe te maken op naald 2,5 mm. Je ziet hieronder het verschil tussen de naalden. Ik had de kortste eerst gekocht (3 mm, 20 cm lang). Was wel echt even wennen op zo'n mininaaldje, maar het ging. De grotere (2,5 mm, 25 cm lang) heeft 2 verschillende lengtes naalden. En dat breit veel lekkerder. Natuurlijk kan ik ook deze in 3 mm bestellen, maar de sok werd al ietsje te wijd. De grootste vraag is, wordt dit er weer 1 voor mij of voor mijn nichtje (ze vond het garen zo mooi; ze is dol op rose en paars ;-))...

So now I think strongly about making a new one on needle 2.5 mm. You see below the difference between the needles. I had bought the shortest first (3 mm, 20 cm long). Was really getting used to such a tiny needle, but it went. The larger (2.5 mm, 25 cm long) has 2 different lengths of needles. And that knits much better. Of course I can also order these in 3 mm, but the sock was already a little too wide. The biggest question is, is this again 1 for me or for my niece (she liked the yarn so much, she loves rose and purple ;-)) ...


En dan project nr 2. Ik was al eerder bezig om met dit garen een sjaal te breien. Maar na wat wegen, bleek ik niet voldoende te hebben voor het patroon wat ik wilde. Ik ging op zoek, maar het garen is niet meer bij te bestellen. Helaas. Dus werd het uithalen en iets nieuws beginnen. En dat wordt mooi!

And then project number 2. I was already working with this yarn to knit a scarf. But after some weighing, I did not seem to have enough for the pattern I wanted. I went looking, but the yarn is no longer to be ordered. Unfortunately. So it was getting out and starting something new. And that will be beautiful!


Het is erg lastig om de kleuren goed weer te geven op de foto. Hierboven klopt het behoorlijk goed. Hieronder helemaal niet ;-). En op deze foto krimpt de sjaal ook nog wat in. Ik denk dat het nog mooier wordt na het opspannen...

It is very difficult to properly display the colors on the photo. Above it is pretty good. Not at all below ;-). And in this photo the scarf also shrinks. I think it will be even better after blocking ...


Ik kan haast niet wachten, maar ik moet nog een stukje verder met dit prachtige spul.

I can hardly wait, but I have to go a bit further with this beautiful stuff.


Eerlijk gezegd handwerk ik met dit warme weer wel wat minder dan wanneer het koeler is. En ik was het zat om alleen aan het breien te zijn. Dus bedacht ik er zelf nog even een haakwerkje bij. Dit is het proeflapje. Ik wil er een topje van maken.

Honestly, I use this warm weather a little less than when it is cooler. And I wanted more than only knitting. So I thought of a crochetproject. This is the test piece. I want to make a top of it.



Het proeflapje pakt leuk uit met al die gaatjes... Lekker luchtig. Dus nu aan de slag voor de top zelf.

The test piece is fun with all those holes ... Nice and airy. So now get started for the top itself.

Reacties

  1. Heerlijk, al die verschillende projectjes! Goed dat je dingen uitgehaald hebt, dan kun je straks extra trots zijn op het eindresultaat. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zet je toch minder steken op als nummer 3 te wijd wordt!!! ik brei mijn sokken altijd op 3.. worden ze lekker los en niet zo stijferig.
    ben benieuwd wat je gaatjespatroon gaat worden! ben ook aan een heeel gaterig truitje bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig, als je een beetje door werkt aan je topje, kun je het deze zomer nog aan, leuk :)
    De sokken , dat lijkt me echt een uitdaging, veel succes daarmee. Je sjaal gaat vast en zeker kleurrijk worden en het stuk wat je klaar hebt ziet er mooi uit. Leuk dat je met verschillende werkstukken bezig bent, dan kun je lekker afwisselen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug