Doorgaan naar hoofdcontent

Trouwjurk verkorten / Shorten the weddingdress

O, nog steeds niet aan jullie laten zien! Voor onze verhuizing was dit mijn laatste project: het korter maken van de trouwjurk. De bruid van vorig jaar wilde 'm zeker niet in de kast hangen. Dus vroeg ze of ik 'm wat wilde inkorten, zodat ze 'm ook zo als jurk aan zou kunnen doen. En natuurlijk zeg je dan geen nee.

Oh, still do not show it to you! Before our move, this was my last project: making the weddingdress shorter. Last year's bride did not want to hang it in the closet. So she asked me if I wanted to cut it shorter, so that she could also wear it as a dress. And of course you do not say no.


Ik wist dat ik goed kan haken, maar ik blijk ook steengoed te zijn in het verbergen van de uiteinden. Man, wat heb ik moeten zoeken voor ik het eindje gevonden had. Maar het is gelukt. Dus het uithalen kon beginnen.

I knew that I could hook well, but I also seem to be very good in hiding the ends. Man, what did I have to look for before I found the end. But it worked. So I could begin to take out the dress.


Sorry, de foto's verschillen nogal van kleur...

I'm sorry, the pictures have a very different colour...


Ik heb er zo'n 15 cm afgehaald. En dat was toch een heel eind. Gelijk de bol opgerold... want om de draad daarna uit de knoop te halen, had ik echt geen zin in.

I take out about 15 centimeters. It was a big ball of yarn. I immediately make a ball of it, because I don't like it to get rid of the thread after it.


Inmiddels zit de nieuwe rand eraan. Een tikkeltje anders dan het was, maar anders kwam ik niet goed uit met de toeren. Ik wilde eindigen met een toer aan de goede kant, dus werd het weer even een klein beetje puzzelen.

The new edge is now in place. A bit different than it was, but otherwise I did not come well with the tours. I wanted to finish with a tour on the right side, so it was a little bit of puzzling again.


Maar het is gelukt en hij hangt weer in de kast bij de bruid. Elke keer als ze ernaar kijkt, wordt ze er blij van. En dat blijft toch fantastisch om te horen.

But he succeeded and he is back in the closet of the bride. Every time she looks at it she becomes happy. And that remains fantastic to hear.

Ondertussen wordt er achter de schermen gewerkt aan een nieuwe blognaam. Dat vooral omdat er nog iets is, wat ik graag doe en wat niet binnen deze naam past. Daarover de volgende keer meer!

In the meantime, a new blog name is being worked behind the scenes. That mainly because there is something else, what I like to do and what does not fit within this name. More about that next time!

Reacties

  1. Hm, dat probleem met het weggewerkte draadje ken ik, haha, vreselijk.
    De klus is goed gelukt, mooi.
    Wordt het nu: met haak-, brei- en schrijfpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is bij dat ene boekje gebleven ;-). Het blijft wel in de creatieve hoek.

      Verwijderen
  2. De jurk is kort ook prachtig. En fijn dat ze de mooie jurk nog gaat dragen .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat de jurk nu nog vaker gedragen kan worden. Gaaf hoor.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fabulous job making the wedding dress a dress that can be worn for special occasions. It is still absolutely gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je de trouwjurk korter kon maken.
    Lijkt me toch ook best eng, zal het uitpakken zoals je denkt.
    Super dat het goed gelukt is en dat de bruid er blij mee is, het is ook wel zonde om zo’n mooie jurk in de kast te laten hangen.
    Ben benieuwd naar de nieuwe naam van je blog.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om de jurk korter te m al en. Het is inderdaad zonde om.hem ik de kast te laten hangen....daar is hij veel te mooi voor.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof idee, zo krijgt de jurk een ‘tweede’ leven!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. das toch een groot compliment he.. dat ze er nog steeds blij van wordt en de jurk graag ook nu nog draagt!!! heb mijn blog gewoon mijn eigen naam gegeven.. dan kan je er alles op kwijt !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniaal idee om de prachtige trouwjurk te restylen ...
    Ik wens je een fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug