Doorgaan naar hoofdcontent

De jurk voor mijn nichtje / The dress for my niece

Hallo lieve lezers/lezeressen,

Van de week  heb ik de jurk voor mijn lieve nichtje van 4 opgestuurd. Gister kreeg ik heel lieve filmpjes waarop wel bleek hoe blij ze ermee is. Maar ik heb jullie verder nog helemaal niets van het proces laten zien. Ik kan wel zeggen dat het echt een heel leuk project was om te maken. De streepjes zorgen ervoor dat de steek zou leuk uitkomt, dat ik 'm zo nog mooier vind dan in 1 kleur.

Hello dear readers / readers,

This week I sent the dress for my sweet niece, who is 4 years old. Yesterday I got very sweet movies that showed how happy she is with it. But I have not yet shown you the rest of the process. I can say that it was a really nice project to make. The stripes ensure that the stitch would be nice, that I like it more than in 1 color.


Ik haakte - als ik zin had - gewoon elke keer een stukje. En dat ging sneller dan ik dacht. Soms verbaas ik mezelf ;-). Omdat ik de laatste weken zo moe was (bleek alleen maar een tekort aan vitamine D gelukkig), lag ik na mijn werk vaker op de bank dan ik aan het haken was.

I just - if I wanted to - snapped a piece every time. And that went faster than I thought. Sometimes I am surprised ;-). Because I was so tired the last few weeks (fortunately, only a low vitamin D-bloodlevel), after work I lay more often on the couch than I was crocheting.



En zo groeide en groeide het jurkje en werd het tijd om te meten of ik de onderrand al moest gaan maken.

And so grew and grew the dress and it was time to measure if I had to make the bottom edge.


En toen was de jurk op de juiste lengte en kon ik aan de afwerking beginnen. Ik vind het wel jammer dat ik jullie zo niet kan laten voelen hoe zacht deze bolletjes voelen. Ik maakte dit jurkje met LangYarns Merino+.

And then the dress was on the right length and I could start on the finish. I think it's a pity that I can not let you feel how soft these balls feel. I made this dress with LangYarns Merino +.


Lang leve whats-app of signal! Zo vroeg ik of er 2 of 3 knopen op moesten. De knopen heeft mijn nichtje overigens ook zelf uitgezocht. Zo makkelijk dat ze bij RitsIn ook die extra's verkopen.

Long live to whats-app of signal! I asked for 2 or 3 buttons. The buttons have also been selected by my niece herself. So easy that they also sell those extras at RitsIn.



De keus is duidelijk, hè? Het werden er 3. Dus maakte ik gelijk ook het randje langs de bovenkant.

The choice is clear, isn't it? It was there 3. So I also made the edge along the top.


Toen de versiering nog. Mijn schoonzus en ik hadden bedacht dat bloemetjes wel leuk waren, maar mijn nichtje had een ander idee: hartjes. Dat ze zelf goed kan kiezen, is wel duidelijk. Het hoefde er maar 1 te zijn. Precies wat ze wilde.

Then only the decoration is failing. My sister-in-law and I had thought that flowers were fun, but my niece had a different idea: hearts. That she can choose well is clear. It only needed to be one. Exactly what she wanted.


Dit is het jurkje geworden. Lief hè? Nichtje blij, schoonzus blij en ik blij. En nu weer door met de andere projecten... dat zien jullie later.

Fijn weekend allemaal!

This has become the dress. Sweet is not it? Niece happy, sister-in-law happy and I happy. And now again with the other projects ... you will see that later.

Have a nice weekend everybody!

Reacties

  1. het is een heel lief jurkje geworden!! jammer dat ik alleen nog maar kleinzonen in die leeftijd heb.. die willen geen leuke jurkjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel schattig uit, fijn dat het ook helemaal naar de zin is en goed past.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke jurk. En handig dat ze goed weet wat ze wil.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug