Doorgaan naar hoofdcontent

Afgelopen 2 weken...

Wat is er een hoop gebeurd afgelopen 2 weken. Ik heb zeker niet stil gezeten, maar ik had gewoon weg geen tijd om even rustig te gaan zitten, foto's te verzamelen, en jullie hier op mijn blog het een en ander te laten zien. Nu heb ik even tijd. Dus ben ik gauw aan de slag gegaan. Mijn volgers op IG hebben al wel foto's langs zien komen. Van de omslagdoek voor mijn schoonmoeder (hierover volgende week meer); een andere, South Bay omslagdoek waaraan ik begonnen ben. Maar er is nog meer te laten zien. Ik vind het leuk om te doen, maar toch doe ik het vrijwel nooit.

2 weken terug was ik bezig met het laatste deel van de grote, kanten omslagdoek voor mijn schoonmoeder. En de toeren werden lang...lang...heel lang. Soms deed ik wel een half uur of langer over 1 toer. Ik was het eerlijk gezegd een beetje zat. Dus zocht ik naar een bolletje in mijn voorraad om een gedachteloos haakwerk erbij te gaan doen. Gewoon even iets waar ik niet zo over na hoef te denken. En toen vond ik deze bolletjes.


De Southbay-steek stond al heel lang op mijn lijstje om te maken. Ja, dan is 1+1... juist 2. Ik ging aan de slag, niet wetend hoe groot ik 'm zou kunnen maken. Want mijn voorraad is beperkt.



Inmiddels ben ik bijna klaar met dit heerlijk zachte mohairgaren. En draaien mijn hersens op volle toeren over het hoe verder. Met dat blauwe bolletje of toch andere mohair opzoeken? Ik weet het nu nog niet, wordt vervolgd.

Over het algemeen ben ik niet zo van alle deelacties op facebook. Totdat ik Hond Donna van Stefanie langs zag komen. Ik was op slag verliefd. Zo'n schattige, lieve knuffelhond. Ik wist ook gelijk welke bestemming die zou krijgen. Dus toch het bericht gedeeld, geliked en een reactie achtergelaten. 2 weken terug, zaterdagochtend vroeg, lag ik even op facebook te kijken. En ineens zie ik dat ik het pakket gewonnen heb! Mijn dag kon niet meer stuk. Heerlijk. Nu even bovenstaand projectje afmaken en dan mag ik aan de slag. Mijn handen jeuken... Ik voel me een bofkont.


Vorige week brachten we wat dagen door bij familie. Heel gezellig. Prachtig weer. Wat wil je dan nog meer? Nou... zondag was het moederdag en de kinderen wilden nog even wat kleuren voor oma. Tja, dan ga je er gewoon bij aan tafel zitten. Alhoewel, eerst zat ik achter de computer op zoek naar iets wat ik wilde gaan tekenen. En dat is dit geworden.


Niet slecht hè, voor de eerste keer natekenen van een voorbeeld?! Mijn nichtje (ruim 2 jaar) vond ze ook erg mooi. Die heeft er nog wat gras over getekend en riep vervolgens 'oma...oma'. Ja, mijn moeder heeft deze rozen met het gras van mijn nichtje gehad.

Maar dat was niet het enige. Op een moment had ik het met mijn schoonzus over koken, bakken, taarten maken. Mijn schoonzus vroeg zich af hoe je zo'n roosje van marsepein maakt. Dat leek haar nogal ingewikkeld. En dat is het eigenlijk niet. Kortweg gezegd: je maakt kleine bolletjes, bijv 6, die druk je voorzichtig plat, waarbij je de rand laat uitlopen (dan is je blaadje in het midden wat dikker en aan de rand mooi dun). Het eerste blaadje rol je op, daarna vouw je voorzichtig de andere blaadjes erom heen. Op de website van HHB vind je hier (bij de battenbergcake) een uitleg op film. We hebben het niet gelaten bij het bekijken van dit filmpje. We zijn ook zelf aan de slag gegaan. En dit is het resultaat van mijn schoonzus, neefje, nichtje en mij.


Hmmm, lekker hè? Het is leuk om te doen, en toch doe ik dit bijna nooit. Wij hebben ervan genoten. Wie weet, ga ik er toch vaker mee aan de slag.

Okè, lieve lezers, het is een heel verhaal geworden. Volgende week laat ik jullie de grote, bordeauxrode omslagdoek zien.

Fijne dag!

Reacties

  1. Wat een nijverheid! Ik kan best begrijpen dat je geen tijd om te schrijven had! Maar je bent het ruimschoots goed gemaakt met dit gezellige blog! Prachtig getekend...En heerlijke/mooie cupcakes.
    Groeten Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om wat uit te proberen dat je anders nooit doet :-) En je boekt nog mooi resultaat ook! Ik denk dat lichtblauw heel mooi kan als vervolg van je sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je een prijs gewonnen hebt, gefeliciteerd :)
    Je bentvlekker bezig geweest, leuk en gezellig.
    Groetjes en alvast een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie omslagdoek. En gefeliciteerd met je prijs. En wat kan je goed tekenen. En cakejes zijn altijd leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd bezig bijtje!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w