Doorgaan naar hoofdcontent

Kinderwagendekentje / Pram blanket

En daar is-ie dan... een kinderwagendekentje.

And there he is ... a pram blanket.


Oké, een beetje laat. Ik was op tijd begonnen, maar met een baby in huis zijn er veel andere prioriteiten ;-). Nu onze dochter ruim 4 mnd is, past ze niet echt meer in de kinderwagenbak. Of dit dekentje door ons nog veel gebruikt gaat worden...? Meer dan ik dacht. Want als ik ga wandelen met de maxicosi op het onderstel, neem ik op frissere dagen dit dekentje toch mee.

Okay, a little late. I started on time, but with a baby in the house there are many other priorities ;-). Now that our daughter is more than 4 months old, she no longer really fits in the pram. Whether this blanket will be used a lot by us ...? More than I thought. Because when I go for a outside walk with our daughter in the maxicosi, I take this blanket with me on cooler days.


'Nieuwe' steken proberen is altijd leuk. Zo had ik bedacht dat ik een dekentje voor in de kinderwagenbak wilde maken van de restjes van de mozaiekdeken en dan in C2C-stitch. Vooral in het kader van restje opmaken. Het eerste stukje opzetten was zo gedaan .Alleen, de tijd (en vaak ook de energie) ontbrak om er met regelmaat aan te werken. Er kwam wel, in eerste instantie onbewust, een 'patroon' in. Het eerste vlakje (lichtblauw) bleek precies 9 toeren te zijn. Ja, ik heb iets met getallen. Dus bedacht ik dat het een deken in 'veelvoud van 3' moest worden. Elke kleur heeft een aantal toeren deelbaar door 3, behalve het laatste donkerblauwe vlak. Het kwam net niet helemaal goed uit. Maar bij de rand wel weer iets met 3...

Trying 'new' stitches is always fun. I had thought that I wanted to make a blanket in the pram for the leftovers from the mosaic blanket and then in C2C stitch. Especially in the context of making up leftovers. Setting up the first piece was done in no time. Only the time (and often the energy) was lacking to work on it regularly. A 'pattern' did come in, initially unknowingly. The first square (light blue) turned out to be exactly 9 rows. Yes, I like numbers. So I thought it had to be a 'multiple of 3' blanket. Each color has a number of rows divisible by 3, except for the last dark blue area. It just didn't work out well. But at the edge again something with 3...



Afgelopen weekend eindelijk maar eens foto's van het dekentje gemaakt. Dat was ook even plannen, maar het is gelukt. Zelfs tijdens een wandeling vlakbij ons huis nog een paar foto's geschoten. Het was zulk mooi weer, dat het er gewoon om vroeg. Hebben jullie er ook zo van genoten?

Last weekend I finally made some pictures of the blanket. That was also a plan, but it worked. Even a few pictures were taken during a walk near our house. The weather was such that it just asked for it. Did you enjoy it so much?

Wandelen langs de Dommel / Walking along 'de Dommel'

Reacties

  1. Met een baby in huis versnippert de tijd om andere dingen te doen. Knap dat je het dekentje toch hebt afgekregen. In mooie kleuren. Gelukkig komen dekentjes op allerlei momenten van pas. Zo kun je het toch fijn gebruiken.

    Veel plezier met de kleine, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie deken met leuke kleurtjes. Het is een leuke steek om te haken. En voor maxi cosi inderdaad heel handig. Mijn dochtertje is ook 4 maanden. Heeft bijna niet gelegen in kinderwagenbak door vele spugen. Maci cosi dan weer wil. Ik ben nu buggybak op ligstand aan het proberen daar verzuipt ze nog in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dekentje!!!
    in mijn tijd waren de kinderwagens veel groter.. ze lagen er zeker in tot 1.5 jaar en zitten als ze dat konden.. je weet wel die statige mooie engelse wagens met geweldige vering.. onverwoestbaar.. ik kocht hem 3e hands en bij mij ook nig eens met 4 kinderen gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug