Doorgaan naar hoofdcontent

Een kamer voor mezelf / a room for myself

Wat voelt dat als luxe! Meer dan genoeg ruimte in ons nieuwe huis. Eigenlijk heel bewust gekozen. Nu heb ik een hele kamer voor mijn creatieve uitspattingen. Hahaha, zo voelt het wel, af en toe. Wat ik naast haken en breien graag doe, is sieraden maken. Daar had ik in ons vorige huis nauwelijks ruimte voor. En nu heb ik veel zin om aan de slag te gaan. Want aan ruimte geen gebrek...

What does that feel like luxury! More than enough space in our new home. Actually very consciously chosen. Now I have a whole room for my creative indulgences. Hahaha, that's how it feels, now and then. What I like to do next to crocheting and knitting is making jewelry. I hardly had room for that in our previous home. And now I have a lot of sense to get started. Because there is no lack of space ...

Oké, het is nog niet helemaal opgeruimd. Maar het begon zo: wat dozen langs de kant van de kamer.

Okay, it's not completely cleaned up yet. But it started like this: some boxes along the side of the room.



of in het midden... / or in the middle...


Zien jullie die deur? Een trapkast onder de zoldertrap. Zo fijn. Kijk maar:

Do you see that door? A stair case under the attic stairs. So nice. Watch:



Die moest 'even' opnieuw ingeruimd worden. En dat was wel een karweitje. Maar heel leuk om te doen. Dus eerst alles uit de kast. En de dozen die niet hier hoefden, gelijk maar naar zolder versleept.

It had to be 'just' redefined. And that was a chore. But very nice to do. So first everything out of the closet. And the boxes that did not have to be here, just drag them to the attic.


En dan doos voor doos uitpakken en de lege kasten gaan vullen. Want ook de ladekastjes die je ziet, zijn hier nog leeg.

And then unpack box for box and fill the empty cupboards. Because the drawers that you see are also empty here.



Dat vult zich goed, niet? En die vuilniszak, linksonder, die zit ook nog vol met wolletjes. Voorraad genoeg voorlopig.

That fills well, does not it? And that garbage bag, bottom left, is still full of wool. Stock enough for the time being.


Zoals jullie zien, ben ik nog niet helemaal klaar met opruimen. Maar wel heel blij dat mijn bureau staat! Nu nog een keer op zoek naar een leuke bureaustoel.

As you can see, I am not quite ready to clean up. But very happy that my desk is standing! Now again looking for a nice office chair.



En de laatste dozen opruimen. Een paar nieuwe kussen voor in de stoel daar in de hoek. Het tafeltje wil ik nog gaan schilderen. Plannen genoeg...

And clean up the last boxes. A new cushion for the chair in the corner. I want to paint the table. Plans enough ...


En deze kastjes herbergen mijn sieradenspul: gereedschap, kralen, draad, ect.

And these boxes contain my jewelry stuff: tools, beads, thread, ect.

Ik heb veel zin om lekker hier aan de slag te gaan. Dit is mijn eerste blog, die ik vanuit deze kamer schrijf. Het is zo'n heerlijke plek om te zitten. Mijn hoofd heeft al ideeën genoeg.

I'm really looking forward to getting started here. This is my first blog, which I write from this room. It is such a wonderful place to sit. My head has enough ideas.

Binnenkort laat ik jullie hier zien wat ik nu aan het haken ben. Want ik ben weer aan een leuk, nieuw project begonnen. Volg je mij op IG? Dan heb je er al iets van gezien.

Soon I will show you here what I am hooking now. Because I started a nice new project again. Are you following me on IG? Then you've already seen something of it.

Reacties

  1. Wat een mooie ruime kamer, heerlijk is dat :)
    Je kunt ook makkelijk even iets laten liggen, je doet de deur achter je dicht en niemand die het ziet :)
    Veel succes met je plannen en veel plezier in je atelier :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke hobbykamer. Hier gaan vast heel veel mooie dingen in gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk een eigen rommelkamer!!! heb wel een 2e kamer, maar die is altijd bezet.. eerst door de kinderen, toen inwonende kleinkinderen.. nu door iemand die nergens terecht kon.. mijn tijd komt nog wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. IT looks like an incredible space to create in. I bet that big window adds beautiful light. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug