Doorgaan naar hoofdcontent

Glittervest / Cardigan with glitter

In de laatste week van het jaar, als het ware op de valreep, kom ik nog even mijn gezicht laten zien in blogland. Wat ben ik hier lang niet geweest. En wat is het leuk om hier weer te zijn en jullie nog even te zien voor het jaar weer voorbij is. Op de valreep. Zo'n laatste dag van het jaar is altijd anders. De sfeer die er hangt. Alsof alles vol verwachting is voor wat het nieuwe jaar ons gaat brengen. Het doet me denken aan hoe onze dochter alles vol verwondering kan bekijken. Kinderen zijn wat dat betreft een prachtig voorbeeld in hoe ze naar de wereld kijken.

In the last week of the year, as it were at the last minute, I'm here to show my face in blogland. How long have I not been here. And how nice it is to be here again and to see you before the year is over. At the last moment. Such a last day of the year is always different. The atmosphere there. As if everything is full of anticipation for what the new year will bring us. It reminds me of how our daughter can look at everything with amazement. In that respect, children are a wonderful example of how they look at the world.

Nu mijn energie en tijd meer beperkt is, merk ik dat ik niet toekom aan bloggen. En dat is niet erg. Ik had er nu veel zin in. Dus maakte ik wat tijd om weer 'ns met jullie te kletsen. Wie mij volgt op IG (instagram), heeft al wel gezien dat ik de afgelopen maanden bezig was met een vestje voor mijn dochter. Het is zelfs gelukt om het nog voor de Kerst af te krijgen. 23 december zat ik de laatste draadjes af te hechten. Daarna ging ik met mijn dochter op knoopjesjacht. Gelukkig is Den Bosch dichtbij, we hebben Hoofs onveilig gemaakt ;-).

My energy and time are more limited at the moment. So I notice that I don't get around to blogging. And that's okay. I was looking forward to it now. So I made some time to chat with you again. Those who follow me on IG (instagram) have already seen that I have been working on a cardigan for my daughter in recent months. We even managed to finish it before Christmas. December 23rd I was finishing the last threads. Then I went on a button hunt with my daughter. Fortunately, Den Bosch is close by, we made Hoofs unsafe ;-).

Wat was het leuk om te maken. Dochterlief is er heel blij mee. Ik zal jullie de foto's laten zien, die ik tijdens het proces heb gemaakt.

What fun it was to make. Daughter is very happy with it. I'll show you the pictures I took during the process.

Helemaal af / Finished

Even passen in het begin / fit in the beginning







Ze heeft 'm inmiddels al wel aangehad, maar ik zie dat ik daar geen foto van heb gemaakt. Dus dan maar eindigen met deze foto. Het patroon komt van Drops, klik hier. Het garen is de Sparkly cake van de Action.

She has already worn it, but I see that I didn't take a picture of it. So let's end with this picture. The patterns comes from Drops, click here. The yarn is Sparkly cake from Action.


Ik wens jullie allemaal een fijn, liefdevol en gezond 2023. En jullie zien me wel weer terug in Blogland.

I wish you all a nice, full of love and healthy 2023. And you will see me again in Blogland!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug