Doorgaan naar hoofdcontent

Uiltasje / Owlbag

O, zijn jullie nog ergens? Wat ben ik lang weggeweest in blogland. En dat zal voorlopig wel een beetje zo blijven. Af en toe laat ik me even zien, maar meestal stop ik mijn energie in mijn gezin, werk, studie, hobby. Dan blijft er voor blogland weinig over. Maar ik had nu weer zin om even te kletsen. Dus eindelijk weer eens een blogje van mijn kant.

Oh, are you still anywhere? What a long time I have been away from blogging land. And it will remain that way for a while. Now and then I show myself, but usually I put my energy into my family, work, study, hobby. Then there is little left for blogland. But now I felt like a chat again. So finally another blog from my side.

Ook qua handwerk gaat alles een stuk langzamer dan voorheen. En daar moet ik nog steeds wel een beetje aan wennen. Het begint in te dalen dat ik - als ik iets op tijd af wil hebben - echt veel en veel eerder moet beginnen. Maar met dit tasje is het uiteindelijk gelukt. Ik heb 'm precies op tijd af! Hij kan nog net mee in de zak van Sinterklaas ;-)

Also my crochet- or knitprojects, everything is going a lot slower than before. And I still have to get used to that. It starts to sink in that - if I want to finish something on time - I really have to start much, much earlier. But in the end it worked out with this bag. I got it right on time! It can just be taken in Sinterklaas' bag ;-)


Weken terug begon ik eraan. Vooral omdat ik iets leuks wilde maken voor mijn dochter (1,5 jaar). En het voordeel van haken is, dat ik dat wat makkelijker kan doen als mijn dochter wakker is. Hoewel ik dan nog wel moet opletten dat ze de bollen niet in de knoop trekt. Want het is veel te interessant wat mama doet, dus daar moet je dan ook bovenop zitten (letterlijk... hahaha). Zo moest ik het regelmatig wegleggen om te zorgen dat ik niet weer een deel opnieuw zou moeten doen. Hier een paar foto's van het proces.

Weeks ago I started it. Mainly because I wanted to make something nice for my daughter (1,5 year old). And the advantage of crocheting is that I can do that a bit easier when my daughter is awake. Although I still have to be careful that she does not knot the bulbs. Because it's way too interesting what mom does, so you have to be on top of that (literally ... hahaha). For example, I had to put it away regularly to make sure I wouldn't have to do a part again. Here are a few pictures of the process.





Het project groeide langzaam. Ja, ook langzamer dan ik had gedacht. Maar dan nog, het groeide. En zo werd het dit leuke tasje. Met een kort bandje, zodat ze ermee in de hand kan lopen. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt als ze dit uitpakt. Maar daar moet ik nog even op wachten. En ondertussen genieten van de foto's. Hij is echt zo leuk geworden.

The project grew slowly. Yes, also slower than I thought. But then again, it grew. And so it became this nice bag. With a short strap, so she can walk with it. I'm curious what she thinks when she unpacks this. But I have to wait for that. And enjoy the photos in the meantime. He's really become so much fun.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug