Doorgaan naar hoofdcontent

Weer terug / I'm back

Hallo lieve lezers,

Mijn blog heeft een hele tijd stil gelegen. Half april ben ik bevallen van onze dochter en sindsdien had ik het druk met andere dingen dan bloggen ;-).
My blog has been standing still for a long time. Mid April I gave birth to our daughter and since then I have been busy with other things than blogging ;-).


Ik heb er ook even over gedacht om te stoppen met bloggen, maar ik vind het te leuk om lekker te kunnen kletsen. Dus blijft mijn blog. Wel wil ik er weer wat regelmaat in brengen. Zo is het plan om vanaf september om de week een blog te plaatsen met een project waar ik mee bezig ben of wat inspiratie.
I also thought about stopping blogging for a while, but I think it's nice to be able to chat. So my blog remains. I do want to bring in some regularity. The plan is to post a blog every two weeks from September on with a project I'm working on or some inspiration.

Om dan alvast een beetje te beginnen. In juni waren we op vakantie in Oppenau, een mooi dorp in Duitsland. Het was echt een heerlijke plek waar je mooie wandelingen kan maken. Daar zijn we dan niet zoveel aan toegekomen, want ik had die conditie echt nog niet. Maar we hebben wel veel gezien in de omgeving. Oa de prachtige Allerheiligenwasserfälle en de kerkruïne. En... zoals gebruikelijk ook een wolwinkeltje opgezocht. De eerste die ik had opgezocht, konden we niet meer vinden. Maar toevallig reden we zondag na de kerkdienst langs een ander winkeltje. De openingstijden opgezocht en daar mijn slag geslagen. Dat was nog wel even wat, want op internet stonden heel andere openingstijden dan de winkel werkelijk open was. Maar het was dichtbij, dus een tweede keer erlangs gaan was niet zo'n probleem.
To start a little bit in advance. In June we were on holiday in Oppenau, a beautiful village in Germany. It was really a wonderful place where you can make beautiful walks. We did not get to that much, because I really did not have that condition yet. But we have seen a lot in the area. Including the beautiful Allerheiligenwasserfälle and the church ruins. And ... also searched for a wool store as usual. We could not find the first one I had visited. But by coincidence we drove past another shop on Sunday after the church service. Looked up the opening times and made my move there. That was something, because on the internet there were very different opening times than the store was actually open. But it was close, so passing a second time was not such a problem.





Helaas geen foto van de winkel. Dat ben ik helemaal vergeten. Eenmaal binnen was er een hoek met wol, daarnaast nog veel meer andere spullen. Wat bleek? Het echtpaar wat deze winkel runt, komt uit Nederland. Heel leuk gekletst over van alles en nog wat op het gebied van handwerken. Echt heel gezellig. Je vindt 'Simons Laden' hier op facebook. Natuurlijk kon ik het niet laten om ook wat mee te nemen. Ook al is mijn tijd om te haken/breien oid meer beperkt, er is altijd wel een momentje...
I didn't make a picture of the shop. I forgot it. Once inside, there was a corner with wool, and many more other items. What turned out to be? The couple who run this store are from the Netherlands. Very nice talk about anything and everything in the field of needlework. Really nice. You can find 'Simons Laden' here on Facebook. Of course I couldn't resist taking something with me. Even though my time to crochet / knit or something is more limited, there is always a moment ...

Ik nam 5 bolletjes mee van het merk ONline. Heerlijk zachte bolletjes. Echt een superwolletje. En ja, ik heb er ook al een bestemming voor. Ik wil namelijk heel graag deze omslagdoek breien.
I brought 5 balls from the ONline brand. Wonderfully soft balls. Really a super wool. And yes, I already have a destination for it. I would really like to knit this shawl.


Van de eigenaresse kreeg ik nog een paar patronen mee. Altijd leuk, dat soort dingen. Zelfs van de (bekende) inktvisjes. Meer info daarover vind je hier.
I got a few more patterns from the owner. Always nice, stuff like that. Even from the (known) squids. You can find more information about this here.


En zo werd het toch weer een heel verhaal. Dank je wel voor het feit dat je mijn blog nog altijd (of voor het eerst) leest.
And so it became a whole story again. Thank you for the fact that you are still reading my blog (or for the first time).

Tot in september!
Till September!

Reacties

  1. Wat een leuke foto van jou en je dochter en wat is ze al weer groot, geniet er maar van, want het gaat snel. Leuk dat je weer terug bent :) Ikzelf had ook even een pauze nodig, maar heb zojuist ook weer mijn eerste bericht geplaatst. Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, heerlijk weer energie opdoen en van elkaar genieten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto van jullie tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug