Doorgaan naar hoofdcontent

Kraamcadeautjes / Baby gifts

Een paar weken geleden liet ik op IG al zien dat ik energie aan het verzamelen was om verder te gaan met een babyset uit dit boek. Het zijn zulke leuke patronen. Het kost wat oefening om goed te haken met dit spul, maar het resultaat is zo lief en zacht.

A few weeks ago I showed on IG that I was gathering energy to continue with a baby set from this book. They are such nice patterns. It takes some practice to hook up with this stuff, but the result is so sweet and soft.



De rammelaar had ik al veel langer liggen. Destijds had ik bedacht dat het wel handig was om gewoon kraamcadeautjes op voorraad te hebben liggen. Dan hoef ik niet op het allerlaatste moment nog iets te doen.

I had been making the rattle last year. At that time I had thought that it was useful to have just maternity gifts in stock. Then I do not have to do anything at the last minute.


Maar toen het puntje bij paaltje kwam... was nr 2 van de set van 4 nog niet eens afgemaakt. Vrijwel alle onderdelen had ik gehaakt, alleen de kop moest ik nog.

But when we hear one of our friends become a baby... No 2 of the set of 4 was not even finished. Almost all parts I had crocheted, only the head I still had.


Dus ging ik op mijn gemak aan de slag...
So I went to work a little bit slowly ...


...en toen was-ie ineens af! Wat een snoesje, hè? Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoveel gesjoemeld met steken als met het doekje van deze aap. Het is ook echt allesbehalve recht, maar wel heel zacht en lief.

... and then he was suddenly finished! He's lovely, isn't he? Honestly, I have never tamed so much with stitches as with the cloth of this monkey. It is really anything but right, but very soft and sweet.


En dan nog even samen op de foto! Mooi op tijd af, want 2 dagen later kreeg ik een appje van een vriendin van ons dat ze bevallen was. Wat is er dan leuker om toch iets te geven wat handgemaakt is?

And then together in the photo! Nice on time, because 2 days later I got an app from a friend of ours that she gave birth. What could be more fun to give something that is handmade?


En zo liggen nr 3 en 4 van deze set nog te wachten tot ik eraan begin, maar eerst door met de andere WIPS.

And so no. 3 and 4 of this set are waiting for me to start, but first the other WIPS.

Reacties

  1. Heel leuk, dit setje.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjoemelen moet gewoon met dit garen :-) hartstikke leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een timing van je :) Een hele leuke set om cadeau te geven en net
    wat je zegt, zelfgemaakt is zoveel leuker. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pfff gelukkig op tijd af!!! het is een leuk kadootje geworden.. dat fluffy garen maakt van iedereen een sjoemelaar !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug