Doorgaan naar hoofdcontent

Tussendoorprojectje

Hallo lieve lezers/lezeressen,

Mijn eerste blog van 2017. Dus op de valreep (mag nog wel, hè): de beste wensen voor 2017. Wat het jaar gaat brengen, zie ik vanzelf wel. De laatste 2 maanden vorig jaar moest ik wel rustiger aan doen. Gelukkig gaat het heel goed en is het vitamine D-tekort helemaal verholpen, het rustig aan doen bevalt me wel heel erg goed. Dat houdt vooral in: wat minder online, meer dingen doen die ik leuk vind. Hoe ik het precies vorm geef, laat ik over aan de tijd. Het hobbyen stopt zeker niet. En ik zal jullie hier laten zien waar ik mee bezig ben.
Jullie hebben zelfs nog het eea te goed van vorig jaar. Vlak voor de kerst wilde ik nog iets maken voor iemand die wel wat warmte kon gebruiken. Nu ben ik heel goed in cadeautjes bedenken waarvoor ik echt meer tijd nodig heb. Maar nu is het gelukt binnen de tijd. Ik heb het boek Breiprojecten van 30 minuten in huis. En daar staat een halswarmer in. Zo'n kleine colsjaal, gebreid met naald 10. Nu had ik geen wol in huis voor naald 10. Maar het patroon een beetje aanpassen is zo gedaan. Ik ging met 2 kleuren aan de slag en met naald 7.




En ja, ik had er echt meer tijd voor nodig dan 30 minuten. Maar het is leuk om zoiets te maken. Zo leuk, dat ik nog een keer in mijn voorraad dook en bij het roze een andere kleur zocht en 'm nog een keer maakte.


Ik vind ze echt heel leuk geworden. En de persoon in kwestie gebruikt ze ook. Zo leuk om te zien hoe blij iemand kan zijn met een klein cadeau.


Het geeft zo'n leuk, gemeleerd effect als je met 2 kleuren breit. Voor mij de eerste keer dat ik knoopsgaten breide. Veel makkelijker dan ik dacht. Dus zelfs nog iets bijgeleerd.

Na de Kerst had ik een week vrij. Heerlijk om mij-tijd te hebben en gewoon niets te moeten. Dus begon ik aan een muts voor mezelf. Inmiddels is-tie bijna af. Hier het eerste begin.


Ik maak deze muts van de bollen die ik van de zomer tijdens onze vakantie kocht. Het wordt niet alleen een sjaal, maar ook een muts. De rest van de muts laat ik jullie later zien. Voor nu nog een fijn weekend en tot de volgende blog!

Reacties

  1. Voor jou ook een heel goed 2017 gewenst!
    Heerlijk warm lijken mij die colletjes, ze zijn leuk geworden.
    De muts wordt ook super, het is echt een luxe garen zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te hooren dat weer beter met je gaat. Ik wens je een gezond, gezellig en creatief 2017. Een jaar om vooral dingen te doen en te maken waar je zin in hebt. Natuurlijk hoop ik dt je wat je maakt ook op je blog laat zien. Zoals de ene na de andere mooie col.
    Het garen waar je nu mee werkt is prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook nog de beste wensen voor 2017!
    Mooi garen bij die muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bienvenue sur la toile, c' est trés sympa tes tours de cou!! j' aime tes choix de couleurs bravo si tu aime le crochet aussi je t' attends sur mon blog j' ai lancé un défi grannys c' est tout les jeudi chacune poste ses réalisations ou ses avancées personnelles a bientôt j' espère biz et meilleurs voeux

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n haslwarmer lijkt mij ook wel wat. Voor als ik 's avonds mijn badjas aan heb en nog even naar beneden ga..... (niet lachen, is echt waar, ik houd van een warm halsje)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook voor jou nog de beste wensen :) Lekker zo'n halswarmer. Je muts wordt mooi, prachtig die kleuren zo en de afgelopen dagen kwam hij al goed van pas, fijn dat-tie bijna klaar is ;)
    Growtjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook nog de beste wensen! Dat heb ik met borduren nou ook altijd staat er 3 uur per patroontje borduren. En ik ben dan veel meer tijd kwijt. Dat wordt een mooie muts.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie halswarmers en die muts ziet er al veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w