Doorgaan naar hoofdcontent

Vrolijke onderzetters

Allereerst voor iedereen: ik wens jullie een vrolijk, kleurrijk, creatief en gezond 2015! Er is weer een jaar voorbij en een nieuw jaar begonnen. Voor veel mensen (vaak) ook met de gebruikelijke 'goede voornemens'. Of ik die ook heb? Nee. Nou ja... niet meer alles tegelijk doen... ;-) Ik ben er op dit moment vooral aan toe om mijn projecten af te gaan werken. De kabouter is inmiddels bijna klaar. Dan ligt er nog een sjaal, een jurkje, de CAL 2014, een popje, een nijntje... en nog een heleboel restjes waar ik iets mee wil. Dit jaar wordt voor mij een afwerkjaar en waarschijnlijk zal ik tussendoor leuke, kleine projectjes maken. En natuurlijk houd ik jullie wel op de hoogte van het reilen en zeilen in mijn 'met-naald-en-draad'-wereld. Als laatst, afgerond project dan, maakte ik vorig jaar een stel vrolijke onderzetters. Zoals ik al eerder schreef, was ik wel toe aan een kleurrijk tussendoortje. En dan zijn onderzetters een prachtig projectje om even tussendoor te doen. Ik houd van kleur. Het is zo vrolijk om mee te werken. Elke kleur heeft zijn eigen emotie en dat is prachtig om mee te werken. Al schrijvend komt de gedachte bij me op dat ik (misschien... haha) wel een keer een deken kan maken zonder plan. Gewoon het volgen van je gevoel/kleur en zo mijn restjes opmaken... Hm. Wie weet. Dan zien jullie het wel! Maar terug naar die onderzetters. Ja, ze exploderen. Nou ja, wel in harmonieuze volgorde. Ja, de volgorde van de regenboog. Prachtig gewoon. Ik heb 6 kleuren gekozen en zo per onderzetter 4 kleuren gebruikt.




Het groen en geel zijn in werkelijkheid minder flets, maar het was erg lastig om alle kleuren goed op de foto te krijgen. Toen ze zo in een kringetje lagen, dacht ik: 'Het lijkt wel het jaar rond.' Winterse kleuren, lentekleuren, zomerse kleuren, herfstkleuren en dan allemaal bij elkaar.


En uiteindelijk was het niet de enige met kleur in huis. Een van de orchideeën had bedacht dat 2015 een mooi 'bloei'-jaar is. Het had al bijna een maand lang een knop, die elke dag iets groter werd. Ik vroeg me af wanneer die open zou gaan. Ik was er niet bij, maar toen ik wegging op 31 december was het nog een knop. En ik kwam terug op 1 januari, eind van de dag, en de prachtige bloem verwelkomde ons in huis. Prachtig toch?!


Reacties

  1. Wat een fleurige onderzetters! Echt leuk gecombineerd.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige onderzetters!
    Je orchidee is prachtig, die heeft er echt zin in :-)
    Je hebt een leuk blog, ik blijf gezellig hangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die onderzetters!! Ik kon je blog nog niet, ga je in ieder geval volgen :) Liefs, Stefanie
    CuteDutch

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert! Ik vind het heerlijk om jullie reacties te lezen.
Ter info: boven aan mijn blog vind je de privacyverklaring. Als je een reactie achterlaat onder dit blog, ga je ermee akkoord om zichtbaar op mijn blog te staan, tenzij je anoniem reageert.

Populaire posts van deze blog

Lampionnen / Lanterns

Een paar dagen geleden liet ik jullie op Instagram een paar draadjes zien van een project waar ik mee bezig was. Iets wat ik jullie nog niet kon laten zien, anders was het geen verrassing meer. Inmiddels heb ik mijn vriendin blij kunnen maken en kan ik het ook met jullie delen. Ik vind ze zo leuk geworden. A few days ago I showed you on Instagram a few threads from a project I was working on. Something I couldn't show you yet, otherwise it wouldn't be a surprise anymore. I have now been able to make my girlfriend happy and I can also share it with you. I like them so much. Het werd zelfs nog even spannend. Ik had begin van de week lampjes besteld, maar zoals bekend is de post niet zo snel met pakketjes. En de zaterdag zouden we elkaar ontmoeten. Ik ging er al vanuit dat het niet meer ging lukken, maar zaterdagochtend kwamen de lampjes binnen. Ik kon ze er precies op tijd in hangen. Zo leuk. Dochterlief wilde gelijk zien hoe dat er in het donker uitzag. It even got exciting. I o

Afgelopen zomer / Last summer

Afgelopen zomer...  Last summer... Het was een periode van balans vinden vanwege een lage energie, maar toch wel veel willen doen. De ene dag lukte dat beter dan de andere dag. Zo startte ik met een kussenhoesje, maar eerlijk gezegd is het nog steeds niet af 😉. Gelukkig vindt dochterlief het nog steeds erg mooi, vooral vanwege de glitters... It was a period of finding balance due to low energy, but still wanting to do a lot. Some days it worked better than others. So I started with a cushion cover, but to be honest it's still not finished 😉. Fortunately, my daughter still thinks it's beautiful, especially because of the glitter... Deed ik mezelf een e-reader cadeau. En hoewel ik nog steeds het liefst een papieren boek in handen heb, was dit toch wel heel fijn om mee te nemen op vakantie. Inmiddels ben ik begonnen in de serie De Zeven Zussen. Wat een heerlijke boeken zijn dat. Heb jij ze al gelezen of lees je liever iets anders? I gave myself an e-reader as a gift. And althoug

Sokken voor mijn nichtje / Socks for my niece

4 jaar geleden heb ik een paar sokken voor mijn nichtje gebreid. Toen was het echt een verrassing en waren zo ook nog echt te groot. Inmiddels heeft ze ze goed versleten en wilde ze toch wel graag nieuwe. Dus ik ging aan de slag. Zocht of ik nog dezelfde wol had. En ja, daar lag nog een bol van. Of ik daar genoeg aan had, wist ik niet. Ik hoopte van wel, maar helaas. Toch nog iets van de oude sokken moeten hergebruiken. Dus dit paar zal nog wel sneller verslijten. Maar ik heb mijn nichtje beloofd dat we een keer echte sokkenwol (dit is 100% acryl) gaan shoppen samen. Wordt vast een heel gezellig uitje. 4 years ago I knitted a pair of socks for my niece. Then it was a surprise and they were really too big. She has now worn them well and she wanted new ones anyway. So I got to work. Was wondering if I still had the same wool. And yes, there was still a ball of it. I didn't know if that was enough. I hoped so, but alas. Still have to reuse some of the old socks. So this pair will w